Όσοι απόφοιτοι ΑΕΙ έχουν ακολουθήσει τη διαδρομή μέσω Β΄ τάξης ΕΠΑ.Λ., συνήθως επιλέγουν κάποια άλλη συναφή με το Πτυχίο ΑΕΙ ειδικότητα, έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν με το δεύτερο Πτυχίο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης το οποίο σε πολλές περιπτώσεις προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες απασχόληση

Γράφει ο Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης

– Εκπαιδευτικός – Ερευνητής και πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

Τα Επαγγελματικά Λύκεια προσφέρουν Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Με τη λήξη των σπουδών οι απόφοιτοί τους λαμβάνουν Απολυτήριο ισότιμο με το Απολυτήριο του Γενικού Λυκείου και επιπλέον Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4.

Με τους δύο αυτούς τίτλους μπορούν να βρουν δουλειά, να συνεχίσουν σε πανεπιστημιακές σπουδές ή να ακολουθήσουν το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας αμειβόμενοι, με ασφαλιστική κάλυψη, με βεβαίωση προϋπηρεσίας και τέλος να λάβουν Πτυχίο επιπέδου 5, μετά από πιστοποίηση.

Στους έχοντες Απολυτήριο Λυκείου ή Πτυχίο ΑΕΙ δίνεται η δυνατότητα να εγγραφούν στη Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. για απόκτηση ειδικότητας με απαλλαγή από τα γενικά μαθήματα. Δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις εγγραφής πτυχιούχων ΑΕΙ στα Εσπερινά κυρίως ΕΠΑ.Λ. και κατόχων Απολυτηρίου Λυκείου κυρίως στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

Όσοι απόφοιτοι ΑΕΙ έχουν ακολουθήσει τη διαδρομή μέσω Β΄ τάξης ΕΠΑ.Λ., συνήθως επιλέγουν κάποια άλλη συναφή με το Πτυχίο ΑΕΙ ειδικότητα, έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν με το δεύτερο Πτυχίο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης το οποίο σε πολλές περιπτώσεις προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης.

Όσοι απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ. συνεχίσουν σε πανεπιστημιακές σπουδές έχουν επίσης τη δυνατότητα να εργαστούν με βάση τα δύο  τους πτυχία ΕΠΑ.Λ. και ΑΕΙ.

Το προβλεπόμενο παράλληλο μηχανογραφικό για την εγγραφή στα Δημόσια Ι.Ε.Κ., εφόσον κρίθηκε αναγκαία η εφαρμογή του, θα έπρεπε να συμπεριλάβει και την εγγραφή αποφοίτων Λυκείου και υποψηφίων για τα ΑΕΙ στη Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ., με δεδομένο ότι και εδώ παρέχεται επαγγελματικός τίτλος επιπέδου 4 και στη συνέχεια επιπέδου 5. Για τους κατόχους πτυχίου επιπέδου 5, προβλέπεται διέξοδος προς τα πανεπιστήμια με τον ίδιο τρόπο όπως και από τα Ι.Ε.Κ.

Στην περίπτωση αυτή θα στηριζόταν και η Επαγγελματική Εκπαίδευση και όχι μονομερώς η Επαγγελματική Κατάρτιση.

Απορίας άξιον είναι το γεγονός ότι ενώ εμφανίζεται το ΥΠΑΙΘ να θέλει να υποστηρίξει τα Δ.Ι.Ε.Κ. εν τούτοις με τον ψηφισθέντα Ν. 4763/2020 για την ΕΕΚ καθιερώνει  όριο καταρτιζόμενων κάτω από το οποίο προβλέπεται αναστολή λειτουργίας του Δ.Ι.Ε.Κ. Εννοείται στα Ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.

Την ίδια διαδρομή για απόκτηση Διπλώματος και έξοδο προς την αγορά εργασίας προσφέρουν και τα Ι.Ε.Κ.

Σε ότι αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση που λαμβάνουν οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. σε σχέση με την Κατάρτιση των Ι.Ε.Κ. έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής;

ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Αφήστε σχόλιο